Posiedzenie Komisji w Kielcach dnia 1-2 grudnia 2018 roku, krótka relacja !!!

Dzień 1 grudnia 2018 był w Kielcach jednym z zimniejszych dni w tym roku, termometry wskazywały – 4 °C ale 3 śmiałków z Katowic, Warszawy , Łodzi postanowiło przybyć i wziąć udział w 1 części krajoznawczej.

W ten rześki dzień zaczęliśmy zwiedzanie stolicy województwa świętokrzyskiego od jedynego w Polsce a na pewno najstarszego pomnika pszczoły

Następnie powędrowaliśmy pod Rektorat UJK typowy budynek socrealizmu kieleckiego, swym wyglądem przypominający budynek Pałacu Kultury w Dąbrowie Górniczej.  Następnym celem naszego zwiedzania był pomnik Józefa Piłsudskiego zresztą większość naszej trasy była poświęcona pamiątkom związanym ze 100-leciem odzyskania przez Polskę niepodległości.

Przemarznięci udaliśmy się na Kielecki deptak czyli ulicę Sienkiewicza. Po drodze odwiedziliśmy kościół Ewangelicki , skwer – plac 4 wieszczy przykład budowli socrealizmu – nawiązujący swoim projektem do Warszawskiego MDM-u. Zmarznięci podjęliśmy decyzję o udaniu się na posiłek. Po czym z nowymi siłami udaliśmy się na skwer Armii Krajowej, do Kieleckiej Katedry pod tablicę miar i wag oraz do wnętrza katedry (grupie udało się zobaczyć katedralne krypty) po zwiedzeniu Kieleckiej Katedry udaliśmy się pod Pałac Biskupów Krakowskich.  W drodze na obrady nie mogliśmy nie odwiedzić Kieleckiego dzika.

Obecni na zwiedzaniu członkowie Komisji Akademickiej.

Na koniec mroźnego zwiedzania odwiedziliśmy miejsce w którym przysięgę złożyły Legiony Piłsudskiego.

Po tak mroźnym dniu członkowie udali się na obrady, które odbyły się w budynkach dydaktycznych Politechniki Świętokrzyskiej.

Obrady otworzył gospodarz czyli prezes Akademickiego Klubu Turystyki Kwalifikowanej „Sabat” Kol. Krzysztof Sabat (zbieżność nazwiska z nazwą klubu).

Po burzliwych obradach późną nocą udaliśmy się na nocleg.

Dzień 2 grudnia spędziliśmy na zwiedzaniu rezerwatów geologicznych Kielc.

Pogoda nadal nas nie rozpieszczała, udało się odwiedzić rezerwat Ślichowice w którym można podziwiać piękny fałd obalony

Następnym celem naszej podróży był Rezerwat Wietrznia i tutaj znów niespodzianka Geocentrum Kielckie zostało zamknięte na czas remont dnia  30 listopada 2018 ale dzięki uprzejmości Kol. Witolda Wesołowskiego Przewodnika po Geocentrum i Przewodnika Świętokrzyskiego PTTK (za co składamy mu podziękowania) udało się je zwiedzić i wziąć udział już w ostatnim rejsie do wnętrza świętokrzyskiej ziemi. Czas tak szybko upłynął, że nie odwiedziliśmy już żadnego z rezerwatów ponieważ były już godziny popołudniowe i nastał czas powrotów do środowisk macierzystych. Mam nadzieję że jeszcze Komisja odwiedzi Kielce i dokończymy zwiedzanie. Już teraz zapraszamy.

Dziękuję za relację fotograficzną Kol. Marcinowi „Zwierzowi” z Katowic.

Mnie nie pozostaje nic innego jak podziękować przybyłym za udział w posiedzeniu.